۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۸۳۲۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

مبلغان با دنیای رسانه آشنا باشند|هدف از طلبگی حیات طیبه است

مبلغان با دنیای رسانه آشنا باشند|هدف از طلبگی حیات طیبه است
حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر ضرورت آشنایی مبلغان با دنیای رسانه و مسائل به روز جامعه، گفت: عالم دینی و مبلغ باید مخاطب شناس و آشنا به رسانه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ظهر امروز در گردهمایی مبلغان خواهر استان اصفهان، با بیان اینکه هدایتگری و روشنگری جامعه وظیفه خطیر انبیا بوده است، گفت: امروز رسانه شناسی و ارتباط با رسانه بسیار مهم است، امروز اثرگذاری رسانه در جهان بیداد، امروز با یک تلفن همراه ارتباطات گسترده با جهان برقرار می‌شود و نمی‌توان از اثرگذاری رسانه در فضای جامعه غافل بود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت درک صحیح و عمیق مبلغان از رسانه، اظهار کرد: عالم دینی و مبلغ باید مخاطب شناس و آشنا به رسانه‌ها باشد، امروز علم به صورت ثانیه‌ای فزاینده شده و زاویه‌ای که رسانه ایجاد کرده و تحول عظیم دهکده جهانی کار حوزه علمیه و مبلغان را دشوار کرده و البته باعث تأثیرگذاری بیشتر ما خواهد شد بنابراین ناچار به مطالعه و افزایش سطح دانش و علم خود هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اهمیت گستردگی بسترهای مطالعه و دانش افزایی مبلغان دینی، تصریح کرد: یک مبلغ دینی باید در زمینه‌های مختلف به جذب دانش و علم بپردازد تا در جهان امروز بتواند با مخاطب ارتباط داشته باشد. در کنار این مسائل توجه به اخلاق از زوایای مهم یک مبلغ است.

حجت الاسلام بهرامی خشیت الهی و ترس از خداوند را از ویژگی‌های اخلاقی مبلغان برشمرد و عنوان کرد: ادب و آداب و اصول و فنون وعظ و خطابه مقدماتی است که فرا می‌گیریم که بدون اخلاق ارزش ندارد، مبلغ دینی کسی است که خدا ترس باشد و از خدا بترسد.

وی با بیان اینکه طلبگی ما فقه و اصول و منطق و ادبیات نیست، بلکه اینها مقدمه هستند برای اصل طلبگی، گفت: هدف این است که به حیات طیبه برسیم، اگر محور زندگی ما خدا نباشد و ادب و آداب زندگی ما دینی و الهی نباشد نمی‌توانیم جامعه را به سمت حیات طیبه هدایت کنیم، راهش این است که خود ما ابتدا در مسیر هدایت الهی قرار بگیریم سپس دست گیری از مردم کنیم، راه این مسأله این است که ما عمل داشته باشیم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات